Start | Gracze i MG | Tworzenie Postaci | Umiejętności | Walka | Awansowanie | Świat | Przedmioty | Dla MG | Inne

Postacie w FF RPG nie stoją w miejscu - stają się coraz silniejsze. Ba, rosną w siłę bardzo szybko!
Raz na tydzień, pod koniec sesji, postacie prócz nagrody pieniężnej i przedmiotów dostają też punkty doświadczenia(jeśli MG prowadzi więcej niż 1 sesję tygodniowo, to te punkty i tak dostaje się tylko raz na tydzień, a nagrody rzeczowe powinny być tak dobrane by grupa dostała ich za te kilka sesji tyle ile dostałaby za jedną), których ilość zależy głównie od sukcesów postaci oraz tego jak dobrze była odgrywana.

Punkty doświadczenia
Wraz ze zdobywaniem punktów doświadczenia postać przybliża się do nowego poziomu - zdaje na niego gdy uzyska ich odpowiednią ilość (każda postać ma przy poziomie podane ile procent doświadczenia potrzebnego na nowy poziom posiada). Wraz ze zdobyciem poziomu ataki postaci stają się silniejsze, zwiększają się też jej cechy oraz ilość punktów życia i magii, czasem też otrzymują nowe umiejętności.
Przy awansie na nowy poziom postać otrzymuje 3 punkty, które może rozdzielić na swoje cechy w dowolny sposób, lecz trzymając się tych dwóch zasad:
1. Najwyższa cecha może być najwyżej 2 razy wyższa niż najniższa.
2. Żadna cecha nie może być wyższa niż poziom+10.
Wraz ze wzrostem cech rosną też cechy drugorzędne - unik, magiczny unik, obrona, obrona magiczna, punkty życia i punkty magii:
Unik=5+Szybkość/5
Magiczny Unik=Magia/5
Obrona/Obrona Magiczna=Kondycja/Duch
Punkty Życia=(Kondycja+poziom)*5
Punkty Magii=Duch+poziom
Umiejętności
Na poziomach kończących się na 2, 4, 5, 7, 9 i 0 postać zdobywa nową umiejętność z listy - może wybrać dowolną, pod warunkiem że spełnia jej minimalne wymagania. Nie można odłożyć tego wyboru na później - umiejętność należy wybrać w momencie zdobycia poziomu.