Start | Gracze i MG | Tworzenie Postaci | Umiejętności | Walka | Awansowanie | Świat | Przedmioty | Dla MG | Inne

Zgodnie z życzeniami - lista ważniejszych BNów z którymi spotkali się gracze. Oczywiście wraz z kolejnymi zdarzeniami dojdą nowi, być może też opisy starych będą się zmieniać (czas pokaże...).

Burg
Wysoki i chudy jak szczapa, Burg jest kapitanem i jednocześnie jedynym członkiem załogi niedużego, lecz szybkiego statku. Wygląda dość dziwacznie, z długimi zielonymi włosami, opaską na lewym oku i w mundurze admirała z czasów wojny. Zdaje się że uważa samego siebie za niesamowicie sprytnego, odważnego i wygadanego osobnika - jego zachowanie wskazuje jednak że jest fajtłapą i tchórzem (w walce nie ma zeń żadnego pożytku), a w zamyśle górnolotne lub charyzmatyczne kwestie które czasem wygłasza brzmią absurdalnie. Statek Burga posiada kilka interesujących szczegółów - prócz żagli napędzany jest także bliżej niezidentyfikowanym silnikiem, wydaje się też że podczas rejsu bardziej ślizga się po falach niż płynie. Statek potrafi też wzbić się w powietrze na krótki okres czasu, czego jednak Burg stara się unikać - pobiera to bardzo dużo paliwa, a to jest podobno drogie.

Adelbert
Stary pustelnik, jedyny mieszkaniec ruin osady znajdującej się na nienazwanej wyspie. Od dawna nie widzi, nie było to jednak jego największe zmartwienie - morska wiedźma, bedąca przyczyną wyludnienia się wioski, odebrała mu pamięć - od tamtej chwili zapominał on wszystko po kilku godzinach, a jego pamięć o wydarzeniach przedtem również stopniowo się ulatniała. W końcu zapomniałby jak łowi się ryby (a być może nawet kim jest) i umarł z głodu, gdyby nie Saidoshi, Vaji, Miv i Arakime, którzy pokonali wiedźmę - w momencie w którym padła do starca wróciła cała stracona pamięć. Pozostał on jednak na wyspie, wiodąc żywot pustelnika.

Roland
Niemłody przywódca wioski znajdującej się na jednej z wysp archipelagu Medina, nękanej przez humanoidalne potwory. Po jego długich siwych włosach, wychudzonej twarzy i worach pod oczami widać że bardzo męczą go ataki - dowodził jednak siłami odpierającymi je z poświęceniem... a przynajmniej na to wszystko wskazywało. W rzeczywistości jednak Roland to potomek żyjącego dawno temu potężnego i złego czarnoksiężnika Meliora Dirina - wykorzystał magię opracowaną przez swego przodka by przejąć kontrolę nad goblinami, jednocześnie przygotowując się do zrobienia tego samego z mieszkańcami wioski - a potem także i innych wysp. Nie udało mu się to jednak - grupa poszukiwaczy przygód odkryła jego pochodzenie, a potem zabiła go nim zdołał ukończyć rytuał - posługujący się magią Roland był jednak groźnym wrogiem.

Ringo
Ubrany w mieszaninę skóry, łańcuchów i zbroi oraz czarny płaszcz, z twarzą permamentnie pokrytą kilkudniowym zarostem, oczami chronionymi przez gogle i tłustymi, czarnymi włosami - Ringo nie sprawia zbyt przychylnego pierwszego wrażenia. Jest dobrym wojownikiem, posługującym się wieloma zaawansowanymi technicznie urządzeniami - takimi jak teleskopowa włócznia, materikały wybuchowa czy zamontowane na jego plecach drewniano-metalowo-skórzane skrzydła. Mimo iż mocno zbudowany (a nie wiedzieć czemu zdaje się ważyć ponad budowę), nie jest najlepszego zdrowia - cierpi na chorobę układu pokarmowego ujawniającą się nieraz w nieodpowiednich momentach, musi też pić dziwny eliksir bez którego powoli opada z sił. Dosyć zamknięty, zdradza swoją przeszłość tylko ludziom którym ufa - pochodzi z Meginera, gdzie odkrywając sekret jakiś potężnych ludzi zrobił sobie z nich wrogów - musiał przed nimi uciekać. Kilka lat temu ci ludzie pozbawili już życia jego żonę - teraz Ringo stara się ochronić przed nimi córkę oraz znaleźć jakiś sposób by zemścić się.

Lora
Lora zupełnie nie przypomina ojca - posiada długie, złote włosy przetrzymywane przepaską na czole i zielone oczy, jej twarz sprawia miłe wrażenie, a ubiera się zwykle w białą koszulę, wielokolorową spódnicę i ciężkie buty (które są chyba jedynym elementem wyglądu który łączy ją z Ringiem). Kilka lat temu, gdy wrogowie jej ojca zabili jej matkę, straciła głos - komunikuje się gestami oraz pisząc w notatniku z którym się nie rozstaje. Mimo tragicznej przeszłości zdaje się być pogodna i przyjazna - zna się też na muzyce i nieraz przygrywa różne melodie na małej, ręcznej harfie. Dziewczyna posiada potężną moc z której nie zdaje sobie sprawy - w chwilach stresu i zagrożenia potrafi podświadomie przywoływać różne espery - po takim zdarzeniu jednak nic nie pamięta. Ringo woli nie mówić córce o tej mocy i nie wie skąd się ona wzięła - lub nie chce tego powiedzieć.

Vivian
Czarodziejka i wróżbitka, mimo iż posiada czerwone oczy to nie ma w nich nic demonicznego - raczej spokój. Pod jej ciemnoczerwoną, zakapturzoną szatą kryje się jednak niezbyt miły widok - całe ciało i twarz Vivian powiązane jest zakrwawionymi bandażami - cześć z tej krwi wygląda na świeżą, część jest całkiem stara. Jest to pamiątka po niegdyjsiejszym eksperymencie magicznym, kiedy próbowała ona użyć mocy pochodzącej z księżyca - eksperyment zakończył się tragicznie, a rany odniesione wówczas przez Vivian nie chcą się zamknąć, mimo iż minęło od niego sporo czasu (innym efektem ubocznym jest to, iż nie może ona już jeść). Kobieta uważa jednak, że i tak miała szczęście, bo mogło się to skończyć znacznie gorzej... Vivian jest utalentowaną wróżbitką, umiejącą znajdywać osoby i przedmioty, a także w ograniczonym zakresie widzieć przyszłość - jej wróżby jednak zwykle nie są zbyt jasne, a sam proces wróżenia jest bardzo wyczerpujący. Znaczenie wróżby zazwyczaj pozostaje zagadką nawet dla samej Vivian, wrodzona ciekawość jednak sprawia że często postanawia dowiedzieć się go na własną rękę.

Ryszard
Aktualny Arcykapłan Moss to starszy człowiek o łagodnej, okrągłej twarzy, długich, brązowych włosach i brodzie - nosi okulary z powodu słabego wzroku. Stara się wypełniać swoje obowiązki sprawiedliwie i najlepiej jak potrafi - do tego stopnia, że dla dobra ludzi w potrzebie jest w stanie nawet po cichu złamać prawo, chociażby pomagając grupie poszukiwaczy przygód wydostać z więzienia niesłusznie przetrzymywanych tam przyjaciół...

Sigrun
Niska i dość drobna dziewczyna o krótkich rudych włosach i żółtych oczach, mogłaby być ładna gdyby nie wrażenie że przez cały czas się o coś złości lub jest obrażona - wbrew pozorom, Sigrun należy do najlepszych strażników świątyni kultu Graala na wyspie Moss. Posługując się w walce metalowymi pazurami mocowanymi na nadgarstkach oraz różnymi, często niezbyt czystymi sztuczkami, Sigrun byłaby groźnym przeciwnikiem - gdyby nie granicząca z głupotą pewność siebie i nierozwaga z którymi rzuca się na znacznie liczniejszego przeciwnika. Jest jednak dobra w uciekaniu, z czego często korzysta - zazwyczaj nie szczędząc kolejnej dawki irytujących tekstów. Te cechy charakteru ujawniają się także w innych elementach jej zachowania, sprawiając że trudna z nią wytrzymać - zwłaszcza gdy jest twoim więźniem, a brew twoim intencjom podejrzewa cię o najgorsze.

Magnus
Starszy brat Burga, podobny do niego z wyglądu - chociaż posiada oboje oczu zdrowych oraz wąsy i brodę, preferuje też luźne białe koszule i czerwone spodnie (a'la stare filmy o piratach) - wybrał jednak inną drogę życia. Magnus jest kapitanem statku pirackiego, zajmującego się łupieniem podróżnych - często schwytanych przedtem w dziwne pułapki. Stara się oszczędzać życie tak swoich ofiar jak i członków załogi, zachowuje się też zazwyczaj w uprzejmy (chociaż podszyty drwiną) sposób - co nie zmienia faktu że to łajdak, dla którego najważniejsze są pieniądze. Wygląda na to że nie działa sam - jest podkomendnym człowieka zwanego Księciem Piratów Ramonem. Nic poza imieniem na temat Ramona jednak nie wiadomo.

Cid (senior)
Twarz tego staruszka jest ledwie widoczna, puchnięta między bezkształtną, brunatną czapkę i wielką siwą brodę. Z kieszeni jego kombinezonu wystają liczne młotki, śrubokręty i inne narzędzia - jest uzdolnionym wynalazcą i mechanikiem, potrafiącym tworzyć zadziwiające maszyny. Nie posiada zębów i pożywia się praktycznie tylko owsianką i musem jabłkowym, posiada też strasznie irytujący "miękki" sposób mówienia, a wszystkich młodszych od siebie traktuje łagodnie i z pobłażaniem jak dzieci. Wygląda na to że nie jest to jedyny Cid, a głowa rodziny w której prawie każdy mężczyzna ma tak na imię - każdy z nich ma też inny przydomek.

Olsen
Król ludzi mieszkających na wyspie Gulug - czy też raczej ich resztek, bowiem pozostało ich około setki, a być może mniej. Mimo przynajmniej 40-50 lat na karku wciąż nie poddaje się zmęczeniu, a w jego krótkich blond włosach i brodzie wciąż nie widać śladu siwizny. Mimo iż gościnny w stosunku do obcych, zdaje się coś ukrywać - przede wszystkim w sprawie powodu dla którego jego lud strzeże wyspy i góry Gulug, jak i jego herbu - złotego smoka na czarnym tle...

Ofelia
Gdy księżniczka Brandu została odnaleziona na szczycie góry Gulug, znajdowała się w opłakanym stanie - jej brązowe włosy zmierzwione, piękna twarz i delikatna skóra całe pokryte siniakami i zadrapaniami, a ona sama owinięta w łachmany. Wydaje się iż porwanie miało wpływ na jej psychikę - zazwyczaj przebywa w letargu, a gdy nie to zachowuje się dziwacznie lub mamrocze pod nosem bezsensowne rzeczy. Na szczęście wszystko wskazuje na to że nie jest to nic permamentnego, ale nie wiadomo ile ten stan może jeszcze potrwać...

Rise
Łatwo przewidzieć gdy pojawi się w okolicy - ten dziwny osobnik zawsze roztacza wokół aurę zimna, i to dosłownie. Ubrany w futra i skóry niezależnie od pogody, jego ostrzyżone na jeża włosy są śnieżnobiałe a skóra ma jasnoniebieski odcień - jego ostre rysy twarzy i wrażenie że przez cały czas coś ukrywa nie budzą zaufania. W rzeczywistości Rise jest dalekim potomkiem jednego ze smoków, które po wojnach wiele lat temu przybraly ludzką postać i wmieszały się pomiędzy ludzi - posiada moc przemiany w smoka (w jego przypadku - lodowego), którą pragnie też uświadomić innym smoczym potomkom - takim jak księżniczka Ofelia, Vivian oraz Burg.