Start | Gracze i MG | Tworzenie Postaci | Umiejętności | Walka | Awansowanie | Świat | Przedmioty | Dla MG | Inne

Witam! Jeśli jesteś zainteresowany grą fabularną po sieci z doświadczonymi graczami i mistrzami gry, i jeśli spodobały ci się gry z serii Final Fantasy lub chcesz je poznać, jest to miejsce dla ciebie! Przekonaj się czy ci się tu spodoba - a sądzę że tak.

27.10.07 - Tengudor
Drobne zmiany do zasad - najważniejsze z nich to zwiększenie uniku i magicznego uniku dla wszystkich postaci, zmniejszenie kosztu zaklęć oraz zwiększenie liczby umiejętności posiadanych przez postaci, ponieważ zdobywa się je teraz także na poziomach kończących się na 4 i 9.
Oznacza to że moi gracze na poziomie 29 mają teraz 6 dodatkowych umiejętności każdy! Daję im też szansę na zrobienie rebuildów cech postaci.
Niestety, robienie logów wciąż nie działa, a dodatkowo na złość polczat źle działa i mój pokój jest nieaktywny. Muszę poszukać innego czata.
02.08.07 - Tengudor
Ponieważ mamy środek wakacji i gracze się rozleniwili to na czas nieokreślony jest przerwa. Mam nadzieję że przez ten czas polczat zacznie porządnie działać, bo na razie to logowanie padło i logów z dwóch ostatnich sesji nie ma (a trochę się działo).
03.07.07 - Tengudor
Jestem bardzo, bardzo leniwy.
No dobra, niedługo wprowadzę drobne poprawki tu i tam w systemie, żeby był zgodny z angielską wersją gry (bowiem przetłumaczyłem system na angielski).
21.04.07 - Tengudor
Jestem bardzo leniwy.
01.04.07 - Tengudor
Niestety, z różnych powodów muszę zrezygnować z dalszego prowadzenia - ale nadal będę robił aktualizacje. Nie martwcie się jednak, sesje nie zostaną zawieszone - będą jednak dalej prowadzone nie przeze mnie, lecz przez Sivego którego pewnie znacie z DBFuture. Otrzymał on ode mnie wszystkie ważne informacje, więc mam nadzieję że nie zauważycie żadnej różnicy w prowadzeniu, a jeśli tak to tylko na plus.
Zdradzę, że niedługo wprowadzę znacznie więcej summonów, a także sprecyzowane zasady walki między nimi - w przypadku wygrania walki przez przyzwanego przez ciebie stwora możesz nawet zyskać możliwość przywoływania przegranego!

PRIMA APRILIS
30.03.07 - Tengudor
Do początku kolejnej sesji gracze mają szansę na rebuilda (zakładając że w ogóle go chcą), oraz uzupełnienie cech, jeśli mają jakieś braki. Ulepszyłem odrobinkę zaklęcia z drzewek demi i wielokrotnych ciosów, wprowadziłem do bezwzględnego ciosu zabezpieczenie przed pewnym typem builda którego żaden z moich graczy na razie nie stosował (ale kto wie co w przyszłości!). Dodałem nową umiejętność - Zwiększenie Cechy, chociaż wątpię czy ktokolwiek będzie chciał ją kiedykolwiek brać.
10.03.07 - Tengudor
Ponieważ moi gracze to straszne lenie (niemal takie jak ja), to część z nich nie uzupełniła cech i/lub umiejętności po ostatniej sesji - na liście graczy jest napisane którzy to, dzięki czemu mogą szybko nadrobić te zaległości. Niedługo (czyli znając mnie pewnie za kolejny miesiąc) wprowadzę kilka drobnych zmian do niektórych umiejętności, i uzupełnię kilka rzeczy na stronie.
09.02.07 - Tengudor
Pozytywne modyfikatory obrażeń liczy się teraz wraz z negatywnymi - co oznacza osłabienie niektórych ataków. Żeby to zrównoważyć, wprowadziłem bardzo mało polsko brzmiące i bardzo mało mające wspólnego z grami z serii FF (ale występujące np. w Tales of Phantasia) comba - możliwość łączenia efektów dwóch ataków w jeden! Oto lista akcji do których odnosi się ta zasada, chociaż nie wszystkie są kompatybilne z wszystkimi: Skok, Bezwzględny Cios, Celny Cios, Podwójny Cios, Ryzykowny Atak, Potężny Atak, Chaotyczny Cios, Bojowy Skok, Atak z Zaskoczenia, Szeroki Zamach, Potrójny Cios, Wyczerpujący Atak, Ulepszony Ryzykowny Atak, Precyzyjny Cios, Poczwórny Cios. Doszła też nowa, wysokopoziomowa umiejętność, dzięki ktorej można robić jeszcze lepsze comba.
Ponieważ ta zasada ma dość duży wpływ na mechanikę, gracze mają prawo do darmowego rebuilda - byle w granicach rozsądku, nowe cechy i umiejętności mają chociaż z grubsza przypominać stare.
26.12.06 - Tengudor
To co dotychczas znaliście jako eter, jest teraz mocnym eterem. W ofercie sklepowej pojawił się tańszy i słabszy od niego zwyczajny eter.
26.11.06 - Tengudor
Trzech graczy ma już uaktualnione statystyki. Zmieniłem drzewko Lekarstw - wymaga już nie magii, a ducha. Inne drobne zmiany też następują, głównie z summonami oraz zdolnościami czaropodobnymi, ale wiele ich nie będzie - nowa mechanika jest o wiele bardziej zrównoważona niż stara.
24.11.06 - Tengudor
Nowa mechanika! Tradycyjnie zachęcam graczy by sami odkryli co nowego. Oczywiście w związku z nową mechaniką konieczne są rebuildy - w razie problemów czy wątpliwości z chęcią odpowiem na gadulcu. Nie uaktualniłem poziomów graczy z grupy 2 jeszcze, więc ich nowe buildy powinny być na poziomy: Vaji, Miv i Saidoshi 22, Arakime 21, Yuji 20.
06.11.06 - Tengudor
Przemogłem swoje lenistwo i zrobiłem aktualizację... chociaż prócz logów za wiele w niej nie ma. Wrócił Arakime, ale to już wiecie. Nie ma za to... aha, dokładnie! Nowych opisów BNów nie ma. Zaskoczeni?
Zaczynam powoli myśleć nad nową, prostszą mechaniką (będzie to już trzecia edycja). Nie wiadomo czy w ogóle powstanie, a jeśli już to zajmie to trochę czasu, ale na pewno będzie o wiele szybsza.
30.09.06 - Tengudor
Nie będzie mnie do piątku.
O kurcze, ale długa i istotna aktualizacja!
18.09.06 - Tengudor
Pobudka! Przerwa wakacyja się skończyła, zaczynam z powrotem prowadzić. Z okazji ponownego rozpoczęcia gry mam coś dla was (głównie dla grupy 2), do obejrzenia w dziale Gracze i tutaj (chociaż jak grupa 1 też będzie chciała, to kto wie...).
Ponieważ jednak jestem tylko człowiekiem, to znaczy leniwy, to lista BNów i tak nie została uaktualniona.
25.06.06 - Tengudor
Od dzisiaj szybkość wpływa także na inicjatywę.
13.06.06 - Tengudor
Ustandaryzowałem celność - większośc broni ma ją 100. Zmieniłem trochę karty postaci - koniecznie napiszcie mi jeśli macie w swojej jakieś błędy (ale pierwszemu kto napisze mi "na karcie brakuje cechy celność/szansa na krytyk/siła ataku/czoś tam jeszcze" wyślę bombę w paczce a drugiego uduszę). Opisów nowych BNów nie ma.
07.06.06 - Tengudor
Dobra wiadomość - świat nie skończył się wczoraj.
Zła wiadomość - Cuber, tudzież Remold, tudzież Arakime, odchodzi i nie będzie już grał. Szkoda, na pewno wszystkim będzie go brakować... jego postacie stają się BNami którymi ja będę sterował, lecz to już nie będzie to samo.
Planuję niedługo wprowadzić drobne zmiany, których nie odczujecie (lub odczujecie je minimalnie) a znacznie ułatwią mi pracę - zwłaszcze jeśli idzie o celność.
30.05.06 - Tengudor
Wszyscy gracze mają już aktualne statystyki. Zmieniłem nazwę Zastrzyku Adrenaliny na Furię. Na koniec tej małej aktualizacji apel do graczy:
Jeśli nie byłeś na jakiejś sesji to przeczytaj logi z niej! To jeden z powodów dla których powstały - żebyś się potem przed sesją (albo, co jeszcze gorsze, na) nie musiał pytać co było!
To tyle.
29.05.06 - Tengudor
Wprowadziłem drobną zmianę do Szybkiego Czaru, jako opcję w walce (w końcu!) dodałem ucieczkę - w starej mechanice była, a potem gdzieś się zapodziała. Standardowo nowe logi, uaktualniłem statystyki postaci (prócz Shinitsu, ale po rozwiązaniu 1 sprawy też go dodam). Nie ma za to opisów nowych Bnów i tym podobnych, ale to (być może) dodam wkrótce.
PS. Za niecały miesiąc będziemy już mieli rok.
25.05.06 - Tengudor
Dwie duże, ważne zmiany:
-ilość zdobywanych punktów postaci jest uzależniona od doświadczenia
-na umiejętności z jednego drzewka mozna mieć wydane tylko 2/3 swoich wszystkich punktów postaci
Z tego powodu trochę pozmieniały się karty postaci. Za ignorancję i nieznajomość zmiany nr. 2 będę gryzł.
15.05.06 - Tengudor
Dodałem kilka nowych umiejętności. Zmieniłem Muzykę, dodałem czas trwania do Przyspieszenia, Spowolnienia, Tarczy, Osłony i Uciszenia. Zwiększyłem o 30 koszt zdolności czaropodobnych 3 stopnia - były trochę za tanie. W tym tygodniu już znowu zaczynam prowadzić - terminy te co zwykle, zresztą gracze już poinformowani.
10.05.06 - Tengudor
Logi itp - stantard. Opisałem trochę rzeczy w limitach tak by były bardziej jasne. Zwiększyłem koszt niektórych zaklęć niebieskiej magii i śmierci, zmieniłem przyzwanie na nowe (mam nadzieję że lepsze). Niedługo planuję dodać i zmienić kilka innych rzeczy w umiejętnościach: kilka nowych umiejętności wymagających Bloku, Niebieskiej Magii i Szału, Muzykę rozbiję na kilka uimiejętności jak inne czaropodobne ale zwiększę jej przydatność. To tyle na razie - powodzenia na maturach, jeśli komuś jeszcze jakieś egzaminy zostały.
06.05.06 - Tengudor
Kolejne klafyfikacje w limitach - kwestia krytyków oraz wymagania poziomów wyższych niż 1. Bronie żywiołów zadają już trochę większe obrażenia na wrogów niepodatnych na dany żywioł. Dodałem logi z sesji, na razie zostawiam przywołanie w spokoju. Decyzja podjęta - w następnym tygodniu nie ma sesji, z powodu wiadomego - matury graczy.
03.05.06 - Tengudor
Zmieniłem trochę limity (licznik jest zerowany w momencie utraty przytomność w walce), oraz ulepszyłem nieco ryzykowny atak i potężny cios. Przywołania jeszcze nie zmieniłem, bo chcę by wypowiedziało się więcej głosów - ale zrobię to wkrótce.
Sądzę że ponieważ wielu z moich graczy ma matury, to po tym tygodniu zrobię przerwę na tydzień albo dwa.
30.04.06 - Tengudor
Pojawiły się już logi z sesji w grupie 1. Postanowiłem ujawnić mechanikę limitów (szczegóły w dziale Walka) - prócz tego każdy z graczy posiada już listę limitow jakich użył. Na księdze gości ważna sonda dotycząca tego, co zrobić z Przywołaniem.
26.04.06 - Tengudor
Z dużych rzeczy - pojawiły się kroniki dla grupy 1 oraz logi (na razie puste) - kroniki to obowiązkowa lektura graczy z tej grupy! Z mniejszych rzeczy - logi, uaktualnienie kart postaci, nowy BN do listy, drobna zmiana w butach Przyspieszenia (są już przydatne w walce) - standardowo.
18.04.06 - Tengudor
Dodałem 3 nowe umiejętności, zwiększyłem koszt kilku zaklęć (najprostsze leczące i zadające obrażenia), dodałem możliwość zakupienia przedmiotów do rzucania (szczegóły w opisie umiejętności Rzut). Grupa 1 staje się z powrotem aktywna - w następnym tygodniu zaczną się w niej sesje, niedługo dodam też opis tego co dotychczas się działo na sesjach dla przypomnienia, a z tych co będą od teraz będę robił logi. Grupa 2 ma sesje już od tego tygodnia.
03.04.06 - Tengudor
Prócz standardowego dodania statystyk i logów z sesji wrzuciłem do działu Świat obrazki chocobo i moogli. Mam dość ważną informację dla moich graczy na księdze.
28.03.06 - Tengudor
Piątek, wtorek - co za różnica... prawda?
W każdym razie - lista BNów dodana!
23.03.06 - Tengudor
Dodałem nowe umiejętności, zmodyfikowałem bezwzględny cios. Zmieniłem punkty doświadczenia na skalę procentową - po co wcześniej utrudniałem sobie życie, nie wiem. Logi z sesji dodane, lista BNów będzie jutro albo dzisiaj później.
21.02.06 - Tengudor
Nie, opisu BNów wciąż nie ma. Będzie. Kiedy - nie wiem.
09.02.06 - Tengudor
Aktualizacja trochę później niż napisałem na księdze, ale chyba nikt mnie za to nie zamorduje... zmieniłem odrobinę zasady rzucania zaklęć na grupy. Ponieważ gracze mnie nagabywali o opisy BNów do gupy 2, więc niedługo się pojawią.
Nowe logi to już standard, nie muszę o nich wspominać. Chociaż wygląda na to że właśnie to zrobiłem.
29.01.06 - Tengudor
Nowy gracz w grupie 2 - Shinitsu. Tradycyjnie auaktualniłem statystyki graczy oraz dodałem logi z sesji. Grupa 1 przechodzi oficjalnie w stan nieaktywny, w którym nieoficjalnie to była już baaaardzo długo.
16.01.06 - Tengudor
Zwiększyłem szansę na powodzenie Kontrataku i ulepszyłem Poczwórny Cios - w końcu jest wart tej góry punktów.
10.01.06 - Tengudor
Oprócz tradycyjnych już logów z sesji i uaktualnienia kart postaci graczy doszła nowa umiejętność - Zaskoczenie.
13.12.05 - Tengudor
Pojawił się logi z moich sesji - zapraszam do czytania.
29.11.05 - Tengudor
Kolejne szlify - odrobinę zmieniony bezwzględny atak, doszło kilka słów w działach Awansowanie i Walka (ataki grupowe), nowa zdolność - Uzdrowienie. Gorgulec powiedział mi żebym z powodu braku aktywności jego graczy usunął jego świat ze strony, i tak zrobiłem.
20.11.05 - Tengudor
Drobne zmiany w przedmiotach (mitrylowy pancerz odrobinę zdrożał, pierścień ochrony i mitrylowa rękawica działają trochę lepiej), zaktualizowałem też graczy do nowej mechaniki - tych co na razie wysłali mi nowe wersje postaci.
17-18.11.05 - Tengudor
Piszę to o porze o ktorej pójście spać staje się pokusą nie do odparcia, więc bedzie krótko.
Nowa mechanika już jest na stronie. Zapraszam do samodzielnego odkrywania co się zmieniło, a zmieniło się sporo. Swoim graczom niedługo (bardzo niedługo) wyślę zasady konwersji postaci ze starej mechaniki na nową. Jeśli znajdziecie jakieś błędy na stronie to dajcie mi znać.
Zzz...
14.11.05 - Tengudor
Spore zmiany - w przeciągu najbliższych 1-3 tygodni (praowdopodobnie) przerzucimy się na nową mechanikę - opartą o FF 7, ale nie do końca. Co to oznacza?
- bardziej zrównoważona siła różnych postaci
- usunięcie klas pancerza
- brak systemu klas - umiejętności będzie się wykupowało z listy
- specjalne ciosy (limit break'i), zindywidualizowane dla każdej postaci
- ogółem większe możliwości tworzenia różnorodnych postaci
- kilka innych drobiazgów
Konwersja postaci ze starej mechaniki na nową nie powinna nastręczać trudności.
27.10.05 - Tengudor
Coś ospale nam FFRPG jedzie... nowa kraina powinna przywrócić mu trochę życia! Wolne miejsca czekają.
30.09.05 - Tengudor
Od miesiąca nie było aktualizacji, bo za wiele się nie działo (nie licząc sesji)... ale niedługo stworzę drugą krainę, w której będę prowadził drugiej grupie. Z innych, ważnych rzeczy - zmieniłem mechanikę celności. Teraz już będzie widać różnicę między postaciami z małym i dużym unikiem.
30.08.05 - Tengudor
Nowi gracze są już od dawna, ale instrukcja obsługi gamemastera jest dopiero teraz - lektura obowiązkowa dla graczy Gorgulca, który rozpoczyna sesje w tym tygodniu! Dodaję też nowe linki.
23.08.05 - Tengudor
Trochę zmian - zmieniam zaklęcie Pustka, ulepszam siłę ataku mnicha oraz efekt regeneracji (przedtem był dość żałosny). Gorgulec ma już wszystkie miejsca zapełnione - niedługo pozostała dwójka dojdzie na stronę, wraz z poradnikiem dotyczącym obsługi gamemastera.
12.08.05 - Tengudor
Dodałem graczy Gorgulca (wciąż są miejsca wolne).
Nie każda aktualka musi być duża, nie? W następnej za to dodam coś nowego.
Chyba.
04.08.05 - Tengudor
Zapisał się nowy MG - Gorgulec! Ma już opisaną swoją krainę (bardzo dobrze moim zdaniem), która różni się od standardowych światów FF (najbardziej przypomina coś pomiędzy częścią 6 a 7, ze sporym nakierowaniem na tą drugą). Przyjmie czterech nowych graczy i wówczas zacznie prowadzić sesje - niedługo pojawią się informacje na temat programu za pomocą którego prowadzi.
27.07.05 - Tengudor
FF RPG ma już miesiąc - z jednej strony ten czas aż tak szybko przeleciał, z drugiej ma się wrażenie że prowadzę swojej grupie już od lat. Wprowadziłem drobne poprawki w klasie Berserkera i niektórych przedmiotach, z okazji jubileuszu doszły też trzy nowe klasy - strzelec, mroczny rycerz i władca dziczy. Żadna z nich nie jest zbyt częsta w mojej krainie, co innego jednak u innych MG (jeśli jakiś się zapisze) lub krainie w której będę prowadził gdy aktualna saga się skończy - no i nikt nie zabrania brać ich jako dodatkowych klas. Jeśli ktoś ma pomysły na nowe klasy, z chęcią je przejrzę - ślijcie do mnie.
20.07.05 - Tengudor
Znowu dodałem statystyki graczy po sesjach. Na stronie pojawiło się coś nowego - krótkie opisy BNów z którymi dotychczas zetknęli się gracze. Mam nadzieję że ten pomysł się wam spodoba.
PS. O tym że chętnie przyjmiemy MG nie muszę chyba pisać.
12.07.05 - Tengudor
Uaktualniłem statystyki graczy po sesji - niektórzy z nich nie wydali jeszcze punktów na profesje ani klasy, jednak szybko zostanie to uzupełnione. Dzisiaj też dostałem się na uczelnię na którą chciałem się dostać, bardzo więc dzisiejszy dzień mi się podoba - jeśli zapisze się jakiś MG to w ogóle będzie cudnie.
08.07.05 - Tengudor
Zmieniłem trochę niektóre zaklęcia magii czasu i drugą zdolność samuraja, bo były zbyt słabe. To niezbyt duża aktualizacja, ale aż do sesji w poniedziałek raczej więcej nie będzie. Byłoby bardzo dobrze gdyby zapisali się nowi MG.
06.07.05 - Tengudor
Na stronie są już statystyki graczy po sesji. Wprowadziłem drobne poprawki do opisu świata i swojej krainy, dodałem też trzy nowe elementy do działo Walka (łupy, wielkie potwory i żywioły). Wciąż czekamy na nowych MG - zapraszam wszystkich którzy rozważają zostanie jednym z nich.
01.07.05 - Tengudor
Gracze dodani! Drużyna pięciu osobników z którymi spędzę wiele sesji prowadząc im jest już możliwa do obejrzenia. Pierwszą sesję w swojej krainie poprowadzę w najbliższą niedzielę (trzeciego), o godzinie 17.00.
28.06.05 - Tengudor
Wolnych miejsc w krainie już nie mam - zachęcam więc potencjalnych MG do zapisywania się. Graczy dodam w momencie gdy wszyscy wypełnią swoje karty postaci, co stanie się w ciągu najbliższych kilku dni.
27.06.05 - Tengudor
Zaczynamy! Niektórzy z was zapewne pamiętają mnie jako Triangla z DBFuture. Mam nadzieję że ten skromny początek da miejsce wielu wspaniałym przygodom i chwilom godnym zapamiętania. Mam w swojej krainie 4 miejsca zarezerwowane, przyjmę więc jeszcze ewentualnie jednego graczy - niedługo rozpoczną się sesje.
PS. Przydaliby się doświadczeni i obyci ze światem FF mistrzowie gry.
PS2. Dodałem księgę gości i opis krainy.