Start | Gracze i MG | Tworzenie Postaci | Umiejętności | Walka | Awansowanie | Świat | Przedmioty | Dla MG | Inne

Oto katalog ogólnodostępnych towarów w światach FF RPG. Ceny tutaj podane to tylko optimum - w niektórych miejscach moga być niższe, w innych wyższe, w jeszcze innych dostęp do niektórych przedmiotów może być ograniczony lub niemożliwy. Nie ma tutaj cen ani opisów przedmiotów niezwykłych czy rzadkich - te będą już niespodzianką dla tego, kto dostanie je w swoje ręce. Większość sklepikarzy odkupi od poszukiwaczy przygód przedmioty będące ich specjalnością po połowie ceny sprzedaży.

Przedmioty pojedynczego użytku
Każdy z tych przedmiotów jest jednorazowy. Zazwyczaj nie są drogie i okazują się bezcenne dla poszukiwaczy przygód.
Antidotum - po wypiciu uzdrawia ze stanu Trucizny. Jeśli nie podróżujesz w towarzystwie Białego Maga, nie można zlekceważyć tej mikstury. Cena - 50 gil.
Ziele Echo - zjedz je, spal, zgnieć w papkę i rozsmaruj na skórze lub przyjmij w inny sposób, a usunie twój stan Ciszy. Cena - 100 gil.
Eliksir - niezwykle cenna mikstura lecznicza, po wypiciu przywraca punkty życia i magii do maksimum. Brak ceny - jeśli ktoś bedzie chciał to sprzedać, zwykle zedrze z nabywcy ile tylko się da.
Eter - niezastąpiony dla magów, przywraca 20 punktów magii. Cena - 500 gil.
Mocny Eter - potężniejszy niż normalny, przywraca 50 punktów magii. Cena - 1500 gil.
Krople do Oczu - tanie i zazwyczaj niezastąpione, leczą stan Oślepienia. Cena - 50 gil.
Sprowadzenie Feniksa - garść piór o potężnej mocy, umożliwiającej wyrwanie nieszczęśnika z rąk śmierci - po użyciu rzucają zaklęcie Życie. Cena - 500 gil.
Pocałunek Dziewicy - oczywiście, zaczarowany książę może szukać odpowiedniej księżniczki, ale nie lepiej wypić tą miksturę? Leczy ze stanu Żaby. Cena - 150 gil.
Lekarstwo - czy to w formie maści, czy też napoju, ten prosty środek leczniczy zawsze działa tak samo - leczy 50 punktów życia. Cena - 50 gil.
Mocne Lekarstwo - potężniejsza wersja zwykłego lekarstwa, leczy 250 punktów życia. Cena - 300 gil.
Panaceum - cudowny lek, uzdrawiający z niemal wszystkich przypadłości. Po wypiciu rzuca zaklęcie Esuna. Cena - 1000 gil.
Woda Święcona - jedyna możliwość by przywrócić chodzącemu trupowi spokój, leczy status Zombie. Cena - 200 gil.
Złota Igła - ukłuj nią skamieniałego, a skorupa wokół niego rozmięknie i się rozpadnie! Leczy stan Skamienienia. Cena - 250 gil.
Szczęśliwy Młotek - lepsza chwila bólu niż perspektywa wchodzenia na dywan po drabinie przez resztę życia, prawda? Uderz nim liliputa, a uleczysz jego stan Zmniejszenia. Cena - 150 gil.
Kula Dymna - ułatwia ucieczkę lub zasadzkę! Wystarczy że ciśniesz ją o ziemię a zacznie wytwarzać chmurę gęstego, smolistego dymu. Cena - 200 gil.
Shurikeny, Bomby i inne przedmioty do rzucania - przeczytaj opis umiejętności Rzut.

Broń
Każda broń daje premie do cech (siła, magia, szybkość, kondycja, duch), niektóre zwiększają szansę na trafienie krytyczne, atakują określonym żywiołem, nie atakiem fizycznym, mają zwiększoną celność lub posiadają jeszcze inne właściwości. Broń jest uporządkowana według kategorii - każda postać potrafi posługiwać się jedną lub więcej kategorią broni. Do każdej kategorii podano przykłady broni które mogą do niej należeć - to od gracza zależy, jaką bronią będzie posługiwać się jego postać po wybraniu danej kategorii.

Długie Ostrza
Np. miecz i tarcza, katana, miecz dwuręczny.
Żelazne +18 siła, +1 magia, cena - 300 gil.
Mitrylowe +24 siła, +2 magia, +1 kondycja, cena - 750 gil.
Zahartowane +33 siła, +4 magia, +1 kondycja, +1 duch, cena - 1200 gil.

Krótkie Ostrza
Np. nóż, ninja-to, dwa katary.
Żelazne +17 siła, +1 szybkość, cena - 200 gil.
Mitrylowe +23 siła, +2 magia, +1 szybkość, +1 duch, cena - 600 gil.
Wietrzne +32 siła, +3 magia, +2 szybkość, +1 kondycja, +1 duch, obrażenia od wiatru, cena - 1000 gil.

Obuchy
Np. młot, topór, nunczako.
Drewniany +19 siła, cena - 300 gil.
Żelazny +24 siła, +1 magia, +1 kondycja, +1 duch, cena - 700 gil.
Mitrylowy +31 siła, +3 magia, +3 kondycja, +1 duch, cena - 1100 gil.

Broń Drzewcowa
Np. włócznia, harpun, trójząb.
Drewniana +18 siła, +1 magia, cena - 300 gil.
Żelazna +23 siła, +2 magia, +1 kondycja, cena - 750 gil.
Mitrylowa +32 siła, +3 magia, +2 kondycja, +1 duch, cena - 1200 gil.

Broń do Walki Wręcz
Np. kastet, rękawica, pazury.
Tą bronią nie można rzucać.
Skórzana +18 siła, +2% krytyk, cena - 250 gil.
Metalowa +24 siła, +1 magia, +1 szybkość, +2% krytyk, cena - 650 gil.
Mitrylowa +30 siła, +3 magia, +2 szybkość, +2 kondycja, +2% krytyk, cena - 1100 gil.

Broń Maga
Np. różdżka, kij, księga.
Drewniana +16 siła, +3 magia, cena - 250 gil.
Mitrylowa +22 siła, +4 magia, +1 duch, cena - 650 gil.
Zaczarowana +28 siła, +4 magia, +3 kondycja, +3 duch, cena - 1000 gil.

Broń Dystansowa
Np. łuk, shurikeny, bicz.
Ta broń zadaje pełne obrażenia nawet gdy użytkownik i/lub cel stoi w tylnym rzędzie.
Lekka +17 siła, +1 magia, cena - 200 gil.
Ciężka +23 siła, +2 magia, +1 szybkość, cena - 600 gil.
Wietrzna +30 siła, +3 magia, +3 szybkość, +1 duch, cena - 1000 gil.

Broń Palna
Np. pistolet, karabin, strzelba.
Ta broń zadaje pełne obrażenia nawet gdy użytkownik i/lub cel stoi w tylnym rzędzie.
Samopał +18 siła, +1 magia, cena - 350 gil.
Ręczna +23 siła, +2 magia, +1 kondycja, cena - 800 gil.
Mitrylowa +31 siła, +4 magia, +1 szybkość, +1 kondycja, +1 duch, cena - 1300 gil.

Pancerze
Każda zbroja daje premie do cech - obrony, uniku, obrony magicznej, magicznego uniku (rzadko). Prócz tego mogą posiadać różne specjalne właściwości, wliczając w to ochronę przed niektórymi żywiołami lub premie do cech. Każda postać może używać wszystkich pancerzy - jednak to czym on jest, zależy od noszącego - dla jednego żelazny pancerz może być pełną zbroją, dla drugiego kolczugą, dla trzeciego elementami pancerza albo amuletem ochronnym.

Pancerz z Brązu +8 obrona, cena - 300 gil.
Żelazny Pancerz +10 obrona, +2 obrona magiczna, cena - 500 gil.
Hartowany Pancerz +14 obrona, +2 unik, +4 obrona magiczna, cena - 800 gil.
Mitrylowy Pancerz +18 obrona, +3 unik, +8 obrona magiczna, cena - 1100 gil.

Akcesoria
Te przedmioty sprawują pomocniczą rolę, często jednak okazują się przydatniejsze niż wskazują pozory. Na raz można używać tylko jednego akcesoria - przy noszeniu więcej na raz ich moc się znosi.
Pierścień Bariery - rzuca Osłonę na użytkownika gdy ma 1/4 punktów życia lub mniej, +1 magia, cena - 500 gil.
Pierścień Fae - chroni pred trucizną i oślepieniem, cena - 1500 gil.
Srebrne Gogle - chronią przed oślepieniem, cena - 500 gil.
Pierśnień Klejnotów - chroni przed oślepieniem i skamienieniem, cena - 1000 gil.
Mitrylowa Rękawica - rzuca Tarczę na użytkownika gdy ma 1/4 punktów życia lub mniej, +3 obrona, cena - 700 gil.
Pierscień Spokoju - chroni przed Szałem i Dezorientacją, cena - 2500 gil.
Buty Przyspieszenia - pozwalają na szybsze chodzenie i uciekanie (dodatkowo od rzutu k100 określającego kolejność dodaje się 50), cena - 1500 gil.
Gwiezdny Amulet - chroni przed trucizną, cena - 1000 gil.

Przedmioty codziennego użytku
Jest to bardzo skrótowa lista - w przypadku innych przedmiotów lub usług należy zdać się na rozsądek mistrza gry.
Zestaw Podróżnika - wszystko co, co jest potrzebne do życia na szlaku, cena - 125 gil.
Namiot - chyba nie chcesz by w nocy kapało ci na głowę? Odpoczynek pod namiotem przywraca więcej punktów życia i magii niż pod gołym niebem. Cena - 300 gil.
Zestaw do Pisania - pióra, atrament, tuba na zwoje i więcej kartek niż potrzeba. Cena - 150 gil.
Zestaw Złodzieja - wszystko co potrzebne do przeprowadzenia mniej legalnych operacji. Cena - 200 gil.
Racje - suchy prowiant, wystarczy na tydzień. Cena - 100 gil.
Lina - ilość jej zastosowań zdaje się nie mieć końca! Cena - 10 gil za metr.
Ubranie - w czterech wersjach: ubogie, zwykłe, dobre i bogate. Szczegóły sam określasz. Cena - 5/40/200/800 gil.
(Uwaga - jeśli postać nie ma kupionego ubrania, ale ma pancerz, to znaczy że nosi swoją zbroję ale nic ponadto - nawet butów, nawet gaci. Postać bez tego i tego jest całkiem GOŁA.)
Nocleg - dla jednej osoby, w marnej, zwykłej, dobrej lub doskonałej karczmie. Cena - 1/10/30/80 gil.
Wyżywienie Dzienne - te same kryteria co dla noclegu. Cena - 3/10/30/150 gil.
Przeciętny Chocobo - nie jest dużo szybszy od ciebie, ale przynajmniej nie męczysz nóg. Cena - 500 gil.
Dobry Chocobo - w sam raz na dalekie podróże. Cena - 1200 gil.
Szybki Chocobo - rzadko dostępny, większość znajduje się w rękach dobrych kurierów lub bogaczy. Cena - 3000 gil.
Bojowy Chocobo - tylko na takim zaszarżujesz do bitwy, reszta od razu ucieknie. Cena - 7500 gil.
Wyścigowy Chocobo - do podróży się raczej nie przyda, ale ile możesz zarobić na wyścigach które wygra! Cena - 5000 gil i więcej.

Maszyny
Postać z umiejętnością Maszyny może startować z tymi przedmiotami, płacąc 200 gil za każdy:
Automatyczna kusza - przy użycie atakuje grupę wrogów atakiem fizycznym o sile równej 35.
Bio-blaster - przy użyciu atakuje grupę wrogów atakiem magicznym (z żywiołu trucizna) z magią zwiększoną o 20, który na 100% zatruwa.