Start | Gracze i MG | Tworzenie Postaci | Umiejętności | Walka | Awansowanie | Świat | Przedmioty | Dla MG | Inne

A więc zamierzasz zapisać się jako gracz? Wspaniale! Aby to zrobić, musisz najpierw stworzyć postać. Oto, jakie elementy powinny się na nią składać (pamiętaj że to czy przyjmą twoją postać zależy od jakości opisu i pomysłu, dlatego posiedź nad nimi chwilę):

Kontakt
Jak można się z tobą skontaktować - mail konieczny, numer GG mile widziany (szczególnie jeśli twój MG prowadzi w ten sposób), inne metody też mogą być.

Imię
Zrozumiałe samo przez się. Nie zawsze musi być to prawdziwe imię postaci.

Płeć
Również zrozumiałe. W niektórych, baaardzo dziwnych przypadkach, może to być "brak" albo "nie wiadomo".

Wiek
Wiadomo. W światach FF RPG czas leci równie szybko jak w naszym.

Obrazek
Całkowicie opcjonalny. Musi być to coś co dobrze pasuje do wyglądu twojej postaci. Jeśli ma to być np. setny z rzędu Cloud - lepiej już nie dawać żadnego obrazka.

Opis
Czyli zewnętrzny opis twojej postaci - jak wygląda, jakiego jest wzrostu, jak się ubiera, co jest szczególnego w jej zachowaniu. Może ma jakieś tiki nerwowe?

Charakter
Ale nie jednym słowem. Proszę o dłuższy opis charakteru twojej postaci.

Historia
Nie martw się - ani gracze, ani BNi którzy przedtem cię nie znali nie będą znali twojej historii (a dawni znajomi niekoniecznie całą). A więc możesz pisać tu długo i zgodnie z prawdą.

Umiejętności
Dla swojej postaci wybierasz 4 umiejętności, z których jedną musi być Używanie Broni dla jednej konkretnej kategorii. Z pozostałych trzech możesz wybrać jedną dostępną od 5 poziomu i 2 bez wymagań lub 3 bez wymagań - w tym pierwszym przypadku upewnij się że postać spełnia wymagania konieczne dla posiadania swojej umiejętności.

Cechy
Każda postać opisana jest przez 5 głównych cech:
Siła - określa siłę twoich ataków fizycznych
Szybkość - określa jak szybko możesz ruszać się oraz twoją szansę na unik
Kondycja - określa twoją odporność na ataki fizyczne i ilość punktów życia
Magia - określa siłę twoich zaklęć oraz twoją szansę na uniknięcie wrogich zaklęć
Duch - określa twoją odporność na ataki magiczne i ilość punktów magii
Bazowo wszystkie te cechy wynoszą 10. Masz dodatkowe 15 punktów które możesz przydzielić jak chcesz, lecz najwyżej 5 do jednej cechy.
Każdy startuje na 5 poziomie, nie musisz więc tego pisać - ale możesz. Cechy postaci zwiększyły się tak, jakby awansowała o te 5 poziomów (szczegóły w dziale Awansowanie). Prócz głównych cech każda postać posiada także inne, które nie ulepszają się same lecz zależą od różnych czynników:
Punkty Życia - tracone wraz z otrzymywaniem ciosów, gdy spadną do 0 postać umiera lub staje się nieprzytomna, bazowo wynoszą (Kondycja+poziom)*5
Punkty Magii - konieczne do rzucania zaklęć, z których każde kosztuje odpowiednią ich ilość, bazowo wynoszą Duch+poziom
Unik - określa szansę na uniknięcie ciosu fizycznego, bazowo wynosi 5+Szybkość/5 (czyli może wzrosnąć wraz ze wzrostem tej cechy)
Magiczny Unik - określa szansę na uniknięcie negatywnych zaklęć, bazowo wynosi tyle co Magia/5 (czyli może wzrosnąć wraz ze wzrostem tej cechy)
Obrona - określa odporność na obrażenia fizyczne, bazowo wynosi tyle co Kondycja
Obrona Magiczna - określa odporność na obrażenia magiczne, bazowo wynosi tyle co Duch

Przedmioty
Na samym początku posiadasz 1500 gil - waluty wspólnej dla światów FF RPG. Możesz za nią kupić dowolne przedmioty z listy, a resztę zachować. Możesz też zaznaczyć które z tych przedmiotów twoja postać ma na sobie.

Co teraz?
Sprawdź czy wszystko zrobiłeś dobrze, po czym wyślij e-mail z tym wszystkim do MG u którego chciałbyś grać. On wyśle go do mnie, i jeśli obaj zaakceptujemy twoją postać - od tego dnia grasz u tego MG.

Zapis jako MG
To już jest bardziej skomplikowana sprawa. Jeśli chciałbyś zostać MG to wyślij e-maila do przywódcy FF RPG (mnie), a on odpisze ci co chce byś mu wysłał.